Elektromobilio draudimas kol kas yra brangesnis nei tradicinių automobilių, tačiau kainų skirtumas mažėja
Elektromobilio draudimas kol kas yra brangesnis nei tradicinių automobilių, tačiau kainų skirtumas mažėja
Tačiau brangus elektromobilių remontas kartu yra ir gera paskata įsigyti KASKO draudimą. Jo neturint, noras būti draugiškesniu aplinkai gali greitai atšalti.
Iš tikrųjų su elektromobiliais susijusi rizika reikšmingai nesiskiria nuo tradicinių automobilių su vidaus degimo varikliais, išskyrus elektromobilių akumuliatorius, kurie yra ypač brangus. Net iš pažiūros nedideli pažeidimai gali patuštinti kišenę, jei paaiškėtų, kad baterijas reikia keisti.
Pamenu atvejį, kai klientas, važiuodamas su savo „Tesla“ patyrė smūgį į automobilio apačią. Iš pradžių atrodė, kad nieko baisaus nenutiko, pažeisimas - nedidelis. Tačiau po kruopščios apžiūros paaiškėjo kad remontas kainuos 30 tūkst. eurų. Be abejo, įprasto automobilio žalos kaina būtų buvusi gerokai mažesnė.
Jei nėra pažeistas elektromobilio akumuliatorius, remonto išlaidų skirtumas, kaip minėjau, nėra reikšmingas. Kiti elektromobilių pažeidimai iš esmės nesiskiria nuo automobilių su vidaus degimo varikliais. Abiem atvejais bene dažniausiai pasitaiko priekinio stiklo pažeidimai dėl į jį pataikiusių akmenukų, kėbulo pažeidimai, pavyzdžiui, kai užkabinamas kelkraščio bortelis ar kitas automobilis parkuojantis ir panašūs atvejai.
Tiesa, renkantis elektromobilį, reikėtų įvertinti ir kai kuriuos kitus aspektus. Pavyzdžiui, kai kurie Kinijos gamintojai neturi atstovybių Lietuvoje. Tokiais atvejais elektromobilius tektų gabenti į Lenkiją ar kitą artimą šalį, kurioje yra atstovybė ir servisas. Tai pastebimai padidina paslaugos kainą. Tokiais atvejais labai apsimoka turėti KASKO draudimą, kuris padengia ne tik remonto, bet ir transporto kaštus.
Elektromobilų vairuotojams taip pat yra didesnė rizika įstrigti kelyje, mat įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje dar nėra itin gerai išvystyta. Žinau, kad patyrę elektromobilių entuziastai jau seniai yra gerai apskaičiavę tikrąjį nuvažiuojamą atstumą ir susidėlioję savo maršrutus. Tačiau duomenys rodo, kad tokių atvejų taikosi. Ir ne taip jau retai.
Todėl svarbu, kad draudimas apimtų pagalbą kelyje. Tai užtikrina, kad įstrigus transporto priemonė bus nugabenta iki artimiausio įkroviklio.